Maak een afspraak WhatsApp

Epte bij Amsterdam Fysio

EPTE staat voor Percutane Electrolyse Therapie. Een nieuwe en innovatieve behandelmethode voor spier- en peesklachten.

Wat is EPTE

EPTE is een behandelmethode voor pijnklachten aan pezen en spieren. Onder geleide van echografie (waarop u live mee kunt kijken!) wordt op de plaats van de ontsteking of overbelasting een dunne naald ingebracht. De naald is vergelijkbaar met een naald welke gebruikt
wordt bij acupunctuur. Deze naald zal na het inbrengen een stroom geleiden precies naar het ontsteking of overbelasting gebied. Door de nauwkeurige lokalisatie middels echografie en het hierdoor gericht behandelen op de aangedane plek zijn de behandelresultaten zeer goed te noemen. De behandeling met EPTE is in Zuid Europa ontstaan en is daar ondertussen dan ook al een veelgebruikte revalidatiemethode.

Hoe EPTE werkt

Bij EPTE wordt onder echogeleide een dunne naald ingebracht rechtstreeks in de pijnlocatie. Dit gaat zeer nauwkeurig en u kunt ook live meekijken hoe dit gebeurd. Wanneer de naald op zijn plek in het aangedane en pijnlijke gebied is gebracht wordt er een galvanische stroom doorheen geleid. De hoeveelheid stroom en de intensiteit worden tijdens de behandeling constant aangepast voor het beste behandelresultaat.
Een behandeling middels EPTE is niet pijnlijk. De naald is zeer dun (vergelijkbaar met de naald die gebruikt wordt bij acupunctuur) en gaat rechtstreeks in het probleemgebied. Alleen het te behandelen weefsel wordt hierdoor “geraakt”. U ervaart enkel lokaal een licht
onaangenaam gevoel.
De effecten van EPTE hangen samen met een chemisch en fysiologisch proces dat in het specifiek te behandelen gebied tot stand komt door de galvanische stroom.. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond
dat in het weefsel zeer lokaal een verhoogde PH waarde ontstaat, bloed circulatie verbeterd en cellen worden aangezet tot de aanmaak van een groeihormoon. Percutane Electrolyse Therapie is bewezen effectief bij het bevorderen van de lokale celstofwisseling. EPTE bevordert het
lichaamseigen herstelvermogen direct op de plek waar dat nodig is!

Bij welke indicaties is EPTE effectief?

Percutane Electrolyse Therapie is zeer effectief bij ontstoken of chronisch ontstoken pezen. Chronisch ontstoken pezen veroorzaken vaak langdurige pijn en beperkingen in sport en dagelijks leven. Wanneer een ontsteking chronisch wordt nemen de mogelijkheden tot herstel af. De lichaamseigen cellen worden “moe”  en fysiologische herstelprocessen komen stil te liggen. Percutane Electrolyse Therapie tracht dit proces om te keren door het lichaamseigen herstelvermogen direct op de pijnlocatie te herstellen.

Behandel indicaties zijn o.a.:

Wilt u snel van uw pijnklachten af? Wacht dan niet te lang en voorkom mogelijk lange fysiotherapie trajecten door een afspraak te maken voor een EPTE behandeltraject.

De voordelen van EPTE nog even onder elkaar;

Afspraak maken voor een EPTE behandeling?

Om te kijken of u ook in aanmerking komt voor een Epte behandeling plannen wij graag een afspraak met u in. Epte behandeling wordt vergoed onder fysiotherapie indien u aanvullend verzekerd bent. Wij bieden deze behandeling aan op onze Nassaukade 361 locatie alsmede op onze Korte Prinsengracht 91 locatie.